صفحه اصلی > فضای مجازی و محتوا : اعضای اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی انتخاب شدند

اعضای اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی انتخاب شدند

اعضای اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی انتخاب شدند

اعضای اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی انتخاب شدند

مجمع عمومی اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی به صورت آنلاین برگزار و رأی‌گیری با مشارکت گسترده اعضا انجام گرفت.

اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر پایه مصوبات شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت وزیران تشکیل شده است و نقش صنفیِ پشتیبان تولیدکنندگان و ناشران محتوای دیجیتال را بر عهده دارد.

در این انتخابات هفت عضو اصلی هیئت‌مدیره برای یک دوره دو‌ساله برگزیده شدند: چهار کرسی به نمایندگان پلتفرم‌ها، دو کرسی به تولیدکنندگان محتوا و یک کرسی به تشکل‌ها و مجامع تخصیص یافت.

برگزیدگان هیئت مدیره به ترتیب آرا اخذ شده به شرح ذیل است:
1- علی محمدپور ( موسسه دانی و انجمن ناشران دیجیتال کودک و نوجوان)
2- احمد عطارزاده نیاسر (کافه بازار و تپسل)
3- امیر خوراکیان (آخرین خبر)
4- ایمان ملکا (فیلیمو و آپارات)
5- سید یزدان حبیبی ( نسیم آنلاین و کبریت مدیا)
6- امیر محمدزاده لاجوردی (ایتا و ویراستی)
7- راضیه هاشمی (ماه اوا)

باتوجه به دسته بندی کاندیداها در سه دسته پلتفرم‌ها، تولیدکنندگان محتوا و تشکل‌ها و مجامع و نظر به اینکه طبق دستورالعمل انتخابات ۴ کرسی هیات مدیره به صاحبان پلتفرم‌ها، ۲ کرسی به تولیدکنندگان محتوا و ۱ کرسی به تشکل‌ها و مجامع اختصاص می‌یابد.

بر همین اساس افراد ذیل بعنوان علی‌البدل انتخاب شدند. در گروه پلتفرم‌ها مهدی شاملو و بابک کرباسی بعنوان عل‌ البدل، در گروه تولیدکنندگان محتوا سامان مرادحسینی و در گروه مجامع و تشکل‌ها  مقداد افروغ بعنوان علی البدل انتخاب شدند.

ساختار اتحادیه از شورای راهبری و نظارت، مجمع عمومی، هیئت‌مدیره، دبیر، بازرس و کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است. کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های آموزش و پژوهش، مطالعات بازار، اعتبارسنجی و هماهنگی تولید محتوا فعالیت می‌کنند.

هدف‌های اصلی اتحادیه شامل شبکه‌سازی بین فعالان، توانمندسازی بخش خصوصی، جذب سرمایه، رتبه‌بندی پلتفرم‌ها و تولیدکنندگان، تنظیم تعاملات اقتصادی با دولت و اپراتورها و ارائه مشاوره به نهادهای حاکمیتی عنوان شده است. هم‌چنین در معرفی این اتحادیه آمده است: این تشکل تلاش می‌کند با گردآوردن بازیگران صنعت محتوا زیر یک چتر صنفی، حکمرانی فرهنگی فضای مجازی را به شکل مشارکتی و مؤثر پیش ببرد.

تعداد آراء اعضا کاندید شده برای هیئت مدیره از این قرار است:

۱ علی محمدپور ۹۱
۲ احمد عطارزاده نیاسر ۹۱
۳ امیر خوراکیان ۸۹
۴ ایمان ملکا ۸۰
۵ سید یزدان حبیبی ۵۸
۶ امیر محمد زاده لاجوردی ۴۵
۷ راضیه هاشمی ۳۳
۸ مهدی شاملو ۲۹
۹ بابک کرباسی ۲۶
۱۰ امین اسفندیار ۲۴
۱۱ سامان مراد حسینی ۲۳
۱۲ مهران ده نمکی ۲۳
۱۳ محمد صراف ۲۲
۱۴ سید مهدی واقفی ۱۸
۱۵ امید علی مسعودی ۱۸
۱۶ حمید آقا گلیان ۱۷
۱۷ مصطفی انتظاری هروی ۱۳
۱۸ محمد جواد یزدانی فر ۱۳
۱۹ سید مصطفی حسینی آرانی ۱۰
۲۰ سید محمد کمیل حسینی رستمی ۹
۲۱ مقداد افروغ ۸
۲۲ امیر حسن موذن ۶
۲۳ حسن قاسم زاده ۶
اخبار مرتبط

اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی: از اجرای سند تسهیم درآمد محتوا با مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم/ بدون مشارکت بخش خصوصی در مدیریت، این سند به ضد خودش تبدیل می‌شود.

بیانیه اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی از اجرای سند تسهیم درآمد محتوا با مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم/ بدون…

۱ آبان ۱۴۰۴

در گفت‌وگوی پانا با دستیار معاونت محتوا در پیاده‌سازی سند تسهیم درآمد مطرح شد: ایجاد مزیت رقابتی برای محتوای داخلی با اجرای سند تسهیم درآمد محتوا

دستیار معاونت محتوا در پیاده‌سازی سند تسهیم درآمد محتوا با اشاره به اهداف این سند گفت: تمرکز اصلی این طرح بر ایجاد…

۱۶ مهر ۱۴۰۴

از وی‌او‌دی تا هوش مصنوعی؛ کدام اتحادیه نماینده واقعی صنعت محتوا است؟

به گزارش سیتنا، رضا عسگری، ناشر و فعال حوزه محتوا در یادداشت ارسالی برای این رسانه نوشت: اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر…

۱۵ مهر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید